Bilindiği üzere cPanel’de exim çıkış ip’si default olarak ana ip adresi geliyor.  Eğer ana ip adresiniz kara listeye girdiyse ve mail gönderirken problem yaşıyorsanız sunucunuzda bulunan diğer ip’lerden birinden mail çıkışı yapabilirsiniz. Ama tabi bu yöntem geçici bir uygulamadır, eğer spam nedenini bulmazsanız tekrar kara listeye gireceksiniz. Ya da ana ip üzerinden mail göndermek istemiyorsanız yine bu uygulamayı yapabilirsiniz.

WHM panele giriş yaparak aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.

Service Configuration >> Exim Configuration Manager >> Advanced Editor

Section: PREROUTERS bölümünü bulup aşağıdaki kodları ekleyelim.

mylookuphost:
driver = dnslookup
condition = “${perl{checkspam}}”
domains = ! +local_domains
ignore_target_hosts = 0.0.0.0 : 127.0.0.0/8 : IPADRESİNİZ/24
headers_add = “${perl{mailtrapheaders}}”
transport = my_remote_smtp
myliteral:
driver = ipliteral
condition = “${perl{checkspam}}”
domains = ! +local_domains
headers_add = “${perl{mailtrapheaders}}”
transport = my_remote_smtp

Daha sonra Section: TRANSPORTSTART bölümünü bulup aşağıdaki kodları ekleyiniz.

my_remote_smtp:
driver = smtp
interface = IPADRESİNİZ

Bu adımları uyguladıktan sonra bir kaç saat bekledikten sonra mail ip’si değişecektir.